Monday, April 2, 2007

מכתב שלישי רופא

13/6/07

יוני שלום,

ראשית, שמחה אני כי מצב בתך השתפר והתייצב.
שנית, אענה אני לשאלתך לגבי האם גלית תחלה במחלות נוספות עקב המחלה.

גלית אכן יכולה לחלות במחלה נוספות והיא:
סוכרת המופיעה בחולי סיסטיק פיברוזיס (סי.אף.טי.אר): אצל חולי הסיסטיק פיברוזיס הפגם הוא בגן סי.אפ.טי.אר. אחת התופעות במחלה זו אלו ההפרשות הצמיגיות שמופרשות בלבלב ולפעמים גורמות לחסימה חלקית או מלאה של הלבלב. הלבלב אחראי על יצירת הורמון האינסולין ולפעמיים כאשר נוצרת חסימה בלבלב אז מתפתחת סוכרת בגלל פגם ביצירת האינסולין.

אני שמחה לשמוע שמצבה של גלית טוב יותר, בעזרת הטיפולים שעכשיו היא מקבלת מקווה אני כי מצבה לא ידרדר. לצערי בימינו אין תרופה למחלת הסיסטיק פיברוזיס והיא נחשבת כמחלה חשוכת מרפא. אבל, בעזרת הטיפולים שגלית מקבלת היא תוכל לחיות עד גיל 40- 50 בממוצע ולמרות שהיא יכולה אף יותר. אבל אל תשכח שהטכנולוגיה תמיד מתפתחת והרפואה גם היא משתכללת ולכן יש סיכוי שבעתיד תימצא תרופה למחלה.

שמחה אני כי עזרתי לבתך גלית במחלה.
אשמח לשמור איתך על קשר בהמשך
כל טוב,
ד"ר שטרית

No comments: